Spelenderwijs leren

Klant

Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU)

Opdracht

Maak een spel voor HKU studenten met behulp van Ludodidactiek.

Gebruikte technieken

Adobe Indesign, Illustrator

Studenten ervaren de dagen en uren voor een assessment vaak als stressvol. We wilden een werkend spel maken dat deze assessment stress zoveel mogelijk wegneemt waardoor studenten meer ontspannen en vol vertrouwen het assessment ingaan. Om studenten dit spel ook echt te laten spelen, moest het er aantrekkelijk uit zien en fijn zijn om te spelen.

Uit het aanbod van diverse spelvormen, kozen we het kaartspel. Herkenbaar voor studenten en makkelijk mee te nemen. Het resultaat was een kaartspel van vier soorten kaarten met pestkaarten.

Meerdere testrondes leverden een duidelijke inhoud, aantrekkelijk design en een optimale hoeveelheid kaarten op. Deelnemers konden zich voorstellen dat ze door het spelen van het spel met meer vertrouwen aan het assessment zouden meedoen. De volgende stap in dit proces is dat we het spel testen in een real-life assessment periode.

Zonder dat het vooraf de bedoeling was, resulteerde de ontwikkeling in een spel-template die in bijna elke branche ingezet kan worden. Wanneer de inhoud van de kaarten wordt afgestemd op de branche kun je dit spel snel inzetten.

Download het e-book

Download het e-book

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

You have Successfully Subscribed!